Η Real Estate Now Ι.Κ.Ε. είναι επιτέλους κοντά σας!! Δραστηριοποιούμαστε στον
κλάδο του Real Estate με μια έμπειρη ομάδα συμβούλων και πρωταρχικός
μας στόχος είναι η δημιουργία και διαχείριση ενός χαρτοφυλακίου
αξιόλογων ακινήτων στους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Ημαθίας, τους
όμορους νομούς και όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Με γνώση και πάθος για την αγορά ακινήτων, παρέχουμε ολοκληρωμένες
υπηρεσίες γύρω από την διαμεσολάβηση, επένδυση, διαχείριση, και
εκμετάλλευση ακινήτων. Έδρα μας η Θεσσαλονίκη, με ισχυρή παρουσία σε
Χαλκιδική και Αθήνα είμαστε πάντα στην διάθεση σας να εξυπηρετήσουμε
οποιαδήποτε κτηματομεσιτική ή επενδυτική σας ανάγκη.
Επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 6970 621 516 & 6974 933 099 (24h)"
ΣΤΑΔΙΑ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑΣ
Από την στιγμή που ο αγοραστής καταβάλλει προκαταβολή για την
αγορά ακινήτου, η οποία συνήθως ανέρχεται στο 5% - 10% από το τίμημα του
ακινήτου, ξεκινάει η διαδικασία για την σύναψη του οριστικού συμβολαίου
αγοραπωλησίας, είτε του προσυμφώνου*.
*προσύμφωνο – υπογράφεται μόνο
σε περίπτωση προσωρινής αδυναμίας κατάρτισης οριστικού συμβολαίου αγοραπωλησίας
για οποιοδήποτε λόγο ή αιτία.
1. ΕΡΕΥΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Η έρευνα πραγματικής και νομικής κατάστασης του
ακινήτου, για εμπράγματες ασφάλειες, κατασχέσεις, βάρη ή διεκδικήσεις,
πραγματοποιείται από δικηγόρο στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό
γραφείο. Προσκομίζεται η πραγματοποιηθείσα έρευνα εγγράφως με την επικύρωση του
δικηγόρου.
2. ΑΠΟΚΤΗΣΗ Α.Φ.Μ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ
Ο αλλοδαπός αγοραστής, προκειμένου να προβεί στην αγορά
ακινήτου οφείλει να μεταβεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. κατοίκων εξωτερικού και να
αποκτήσει τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Την συγκεκριμένη
ενέργεια μπορεί να διεκπεραιώσει και ο δικηγόρος εφοδιασμένος με πληρεξούσιο
από τον αγοραστή.
3. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Η νομιμότητα του ακινήτου και ο τεχνικός έλεγχος
πραγματοποιείται από τον αρμόδιο πολιτικό μηχανικό. Εκδίδεται βεβαίωση
νομιμότητας. και ο δικηγόρος εφοδιασμένος με πληρεξούσιο από τον
αγοραστή.
4. ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Πραγματοποιείται έλεγχος για τυχόν υποχρεώσεις προς το
Δημόσιο, οφειλές σε Οργανισμούς κοινής ωφέλειας (ηλεκτρισμού, ύδρευσης κ.α.)
5. ΠΛΗΡΩΜΗ ΦΟΡΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
O αγοραστής επιβαρύνεται
με 3,09% Φόρο Μεταβίβασης Ακινήτου (Φ.Μ.Α.) είτε επί της αντικειμενικής
φορολογητέας αξίας του ακινήτου, είτε επί της πραγματικής αξίας, συμφωνηθείσας
κατά την δήλωση του πωλητή και αγοραστή. Η καταβολή του φόρου
γίνεται επί του υψηλότερου ποσού, δηλαδή είτε επί της
αντικειμενικής, είτε επί πραγματικής αξίας του ακινήτου. Ο Φ.Μ.Α. καταβάλλεται
στη Δ.Ο.Υ που υπάγεται το ακίνητο, πριν την υπογραφή του οριστικού συμβολαίου
αγοραπωλησίας.
6. ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΓΟΡΟΠΩΛΗΣΙΑΣ
Το συμβόλαιο αγοραπωλησίας συντάσσεται από
συμβολαιογράφο και υπογράφεται ενώπιων του. Στο συμβόλαιο παρίστανται
πωλητής, αγοραστής αυτοπροσώπως, είτε
μόνο δικηγόρος του εφοδιασμένος με ειδικό πληρεξούσιο από τον αγοραστή για την
υπογραφή του συμβολαίου, μεσίτης και σε περίπτωση αυτοπρόσωπης παρουσίας του
αγοραστή που δεν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα,
παρίσταται και διερμηνέας, είτε μόνο δικηγόρος που να γνωρίζει την
γλώσσα ομιλίας του αγοραστή.
7. ΜΕΤΕΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ – ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΣΤΟ
ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Μετά την υπογραφή του οριστικού συμβολαίου
αγοραπωλησίας από τους συμβαλλόμενους, δικηγόρος ή συμβολαιογράφος με αίτησή
του, απευθύνεται στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό γραφείο της
περιοχής όπου υπάγεται το ακίνητο και αιτείται τη μεταγραφή της εν λόγω πράξης
(κατ’ άρθρο 1192 ΑΚ). Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταγραφής του ακινήτου
στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη, εκδίδεται το πιστοποιητικό μεταγραφής, το οποίο
αποτελεί και οριστικό τίτλο ιδιοκτησίας.
8. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ Δ.Ο.Υ.
Βάσει ΠΟΛ 1115/2015, ο αγοραστής και ο πωλητής έχουν
την υποχρέωση εντός τριάντα ημερών από την υπογραφή του οριστικού συμβολαίου
αγοραπωλησίας, ο μέν πρώτος να το δηλώσει ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, προκειμένου να το προσθέσει στην
περιουσιακή του κατάσταση και ο δε δεύτερος να το διαγράψει από την περιουσιακή
του κατάσταση. Συνήθως η συγκεκριμένη διαδικασία αναθέτεται στον λογιστή.